Skip to content

Struktur och ordning

21 juli 2010

Jag är nu inne på min tredje arbetsvecka i juli. Värmen håller i sig och det ekar mer än någonsin i korridorerna, fast helt ensam är jag inte. Arbetsuppgifter saknas inte. Jag har ägnat åtskillig tid att få struktur på mina pärmar och deras innehåll. Är det verkligen vad en missionssekreterare ska ägna tiden åt? Låt mig svara så här: under 2 år har han inte gjort det eftersom han prioriterat annat arbete och fått tjänsten omdefinierad efter en kort period. Jag kan nu intyga att om jag ska göra ett bra jobb måste jag nu ta tag i strukturen för min dokumentation. Så även om någon tycker att det inte är vad jag ska göra, så kan jag konstatera att ingen annan heller kommer göra det. Jag vet också att medlemmarna uppskattar om jag har koll på saker och ting när de ringer och frågar om vigselbehörighet, kursen i församlingsutveckling som går i höst, NFU-profilen från förra året och hur länge de får pionjärbidrag. Alltså satsar jag en del tid och tankemöda juli 2010 för att bättre kunna serva församlingarna.

Allt liv på denna jord (även andligt liv) behöver en form att existera i. Så att mina papper om pionjärt tänkande behöver en bra flik i en lämplig pärm är nog inte så konstigt när man tänker efter.

One Comment leave one →
  1. 22 juli 2010 07:48

    Hej Per
    Du har mitt helhjärtade stöd i ditt projekt att organisera papper och pärmar. Och när ska det ske om inte när verksamheten i övrigt slår av på takten? Här gäller väl ordspråket ”When in peace – prepare for war!”.

Kommentera

