Skip to content

Askonsdag

17 februari 2010

Idag är det askonsdag. Fastetiden börjar. Jag har tänkt att jag ska avstå från något som ger mig tid till bön och reflektion för att vandra med Jesus extra nära denna tid. Så har jag tänkt i flera år, men tappat bort det i de många göromålen och vardagens vana. Jag tror på avståendet. Jag tror på fastan, liksom jag tror på bönen.
Jesus för världen givit sitt liv.

One Comment leave one →
  1. 17 februari 2010 12:58

    hej! Ja, fastetiden är viktig; för bön och reflektion. Och det är svårt att inte ”trilla dit” och glömma bort det i alla göromål. För mig har det blivit viktigt att få hjälp och hjälpas åt- bland församling, vänner och familj- att hålla fast vid tiden av reflektion och bön.
    Guds välsignelse!
    Ingrid

Kommentera

